Na jakie elementy warto zwrócić uwagę podczas zakupu krzesła do biura?

Pracodawcy często zapominają, jak ważne jest ergonomiczne stanowisko pracy, bo wpływa nie tylko na samopoczucie pracownika, ale także jego efektywność. W dłuższej perspektywie zakup droższego krzesła zwróci się z nawiązką, dlatego warto zwrócić uwagę na pięć cech, które szybko wyeliminują kiepskiej jakości fotele biurowe.

Jedną z najważniejszych funkcji jest możliwość regulacji zagłówka, podłokietników i siedziska. Pracownicy nie mają uniwersalnego wzrostu i wymiarów, dlatego bardzo ważne jest, aby każdy z nich mógł indywidualnie dopasować krzesło do komputera do swojego wzrostu i wagi. Ludzie różnią się budową ciała w znaczącym stopniu, dlatego nawet osoby tego samego wzrostu mogą zupełnie inaczej ustawić zagłówek czy podłokietniki.

Drugą istotną cechą jest materiał, z którego wykonano fotel. Naturalne jest, że organizm się poci, dlatego warto wybrać materiał, który przepuszcza powietrze. Najlepiej sprawdzają się meble wykonane z mikrosiatki lub skóry naturalnej, przy czym te drugie są bardziej eleganckie, ale jednak mniej praktyczne.

Trzecią istotną cechą jest sprawność mechanizmu ruchowego. Najprostsze fotele mają funkcję bujania, ale bez możliwości blokady. Dla wielu osób jest to znacznie większa wada niż zaleta, gdyż nie pozwala stabilnie oprzeć się i utrzymać danej pozycji. Bardziej zaawansowany jest mechanizm typu multiblock, czyli blokada oparcia w konkretnych pozycjach. Jako rozwiązanie pośrednie umożliwia zatrzymanie fotela w pochylonej pozycji, ale bez precyzyjnej regulacji. To sensowny kompromis między funkcjonalnością a ceną.

Fotele biurowe ergonomiczne z wyższej półki posiadają mechanizm pozwalający na jednoczesny ruch oparcia oraz blokadę w dowolnym położeniu, w wybranej pozycji odchylenia. Zapewnia to stały kontakt oparcia z plecami użytkownika.

Na koniec warto fotela posłuchać – to najczęściej omijany aspekt ergonomicznego siedziska. Krzesło nie powinno skrzypieć i wydawać nieprzyjemnych odgłosów w trakcie siedzenia i zmiany pozycji na fotelu. Dźwięki nie tylko będą rozpraszać pracownika, ale także osoby znajdujące się w tym samym pomieszczeniu, a nawet kontrahenta po drugiej stronie telefonu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*